CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 31, 2012

LOLLY ROSE CHOCOLATE

hasil tangan pertama saya ni....
 Ini kisah coklat tuk hantaran.... Krimas lepas (dah lama kan kisah ni hihihihihi) my En Kanda minta tolong buatkan coklat untuk member dia...tuk hantaran..so saya pun tolong lah... warna pilihan hijau n pink kombinasi warna yg agak menarik bagi saya.... mula-mula ingat nak wat dalam kotak je n tulislah selamat bertunang...tapi boring la plak....dah biasa..waktu menilik-nilik kat google..terjumpa satu blog ni...cantiknya gubahan rose tu....
inilah punca inspirasi saya...terima kasih kepada tuan nye blog.... siapa yg nak buat tempahan leh lah klik link di atas tu ye....
 Kebetulan kat rumah ada 2 mould ros, gara2 menyiapkan tempahan officemate hari tu hihihihi ...jadi apa lagi saya cakap ngan en.kanda nak buat macamni lah... cantik... Dia kata larat ker? eeee mestilah larat huhuhuhuhu..

gambar kat atas tu adalah hasil rose saya.... pukul 4 pagi sampai 7 pagi saya pulun siapkan ros-ros ni tau... alhamdulillah Allah permudahkan segalanya...

Tapi saya stuck bila nak gubah ros-rose ni, jadi saya bawa pergi rumah makcik saya selaku pengubah semua hantaran2 pertunangan mereka...well sampai sana baru lah dapat idea hasil bantuan makcik saya dan setelah melihat kesinambungan dengan hantaran yang lain... maka...jeng jeng jeng



Selama setengah hari kami berdua menyiapkan reben-reben yang kelihatan seperti daun-daun kepada roses ini..... tapi berbaloi...



Untuk dihias di dalam bakul hantaran pula, saya serahkan sepenuhnya kepada makcik saya.... dan alhamdulillah inilah hasilnya....









0 comments:

Post a Comment